Logo do druku

Czym są „Reguły cen w koszyku” i jak ich używać?

Reguły cen w koszyku, jak sama nazwa wskazuje, dotyczą produktów, które zostaną przez klienta dodane do koszyka ;)

Żeby tworzyć regułę przechodzimy do Promocje > Reguły cen w koszyku i wybieramy Dodaj nową regułę. Przykład pierwszy – tworzymy prostą regułę – 5% rabatu, jeśli wartość koszyka przekroczy 500 zł.

W pierwszej zakładce Informacje o regule w pierwszej kolejności wpisujemy nazwę reguły oraz jej krótki opis. Status reguły ustawiamy na Aktywny. Następnie wybieramy te grupy klientów, których chcemy żeby reguła dotyczyła.
Możemy wprowadzić limit użyć reguły dla jednego klienta. W naszym przykładzie rabat dotyczy wartości zamówienia, więc takie ograniczenie nie jest nam potrzebne – pole pozostawiamy puste.
Następnie możemy wprowadzić okres obowiązywania reguły Od – Do.
Priorytet reguły służy do ustalenia kolejności stosowania reguł, w sytuacji gdy mamy kilka reguł dotyczacych tych samych produktów lub całego koszyka. Reguła z najwyższym priorytetem (najniższą liczbą) będzie wykonywana w pierwszej kolejności. Wpisujemy więc najwyższy priorytet – 0. W końcu – możemy zadecydować, czy informacja o rabacie który proponujemy ma być dostępna w publicznym kanale RSS.

Następnie przechodzimy do zakładki Warunki, gdzie ustalamy warunki zastosowania reguły.

Tworzymy warunek, w którym wartość koszyka (Razem) ma być większe od 500.

Następnie przechodzimy do zakładki Akcje.

Lista rozwijalna oferuje nam następujący wybór:
* Procent zniżki od ceny przedmiotu. W ten sposób cena każdego z przedmiotów znajdujących się w koszyku zostanie obniżona o procent wpisany w polu Wartość zniżki.
* Zniżka o stałej wartości – W ten sposób cena każdego z przedmiotów znajdujących się w koszyku zostanie obniżona o kwotę wpisaną w polu Wartość zniżki.
* Zniżka o stałej wartości dla koszyka - W ten sposób wartość koszyka zostanie obniżona o kwotę wpisaną w polu Wartość zniżki.
* kup X i otrzymaj Y gratis (wartość zniżki to Y) – uzależnienie rabatu od ilości zakupionych przedmiotów.

Jeśli chcemy zawęzić listę przedmiotów w koszyku, do których stosowane są zniżki – możemy skorzystać z pola Zastosuj regułę tylko do przedmiotów spełniających warunki. Jeśli nie chcemy tego robić – pola pozostawiamy puste.

W naszym przykładzie ustawienia będą wyglądały następująco:

Wybór TAK/NIE w polu Zatrzymaj dalsze przetwarzanie reguł decyduje o tym, czy reguły o niższych priorytetach będą łączyć się z tą promocją, czy nie zostaną zastosowane.

Nie objaśniliśmy jeszcze znaczenia wszystkich pól – będą one miały swoją rolę w przykładzie drugim. Stworzymy w nim regułę Kup 3 a 4 dostaniesz gratis. Zastosujemy ją do konkretnego produktu np. Zeszyt Leitz Vivanto Kolor niebieski.

Zacznijmy od zakładki Warunki:

Wybieramy warunek typu Kombinacja cechy przedmiotu (Jeśli w koszyku znajdzie się produkt, dla którego spełnione są wszystkie poniższe warunki). Tworzymy dwa warunki, które muszą być spełnione jednocześnie, by reguła mogła zadziałać : produkt musi mieć Identyfikator 0114 i w koszyku musi być nie mniej niż 4 sztuki tego produktu.


W zakładce Akcje wybieramy kolejno:



- Zastosuj – Zniżka o stałej wartości;
- Wartość zniżki – w naszym przykładzie zniżką jest cena czwartego zeszytu Leitz Vivanto, czyli kwota 19.58;
- Przedział (próg) ilościowy zniżki – ta wartość kontroluje, jak często zniżka będzie stosowana. W naszym przykładzie wpisujemy 4, co oznacza, że co cztery kupione zeszyty otrzymamy zniżkę (czyli w tym przypadku - co czwarty zeszyt jest gratis).

Wyjaśnijmy jeszcze działanie progu ilościowego zniżki, w sytuacji, gdyby został przez nas wybrany do zastosowania rabat procentowy od wartości przedmiotów. Gdybyśmy wybrali próg ilościowy 4, zniżka 19,58% zostałaby zastosowana dopiero po dodaniu 4 produktów do koszyka i tylko do tych produktów. Jeśli do koszyka dodalibyśmy więcej przedmiotów np. 6 rabat procentowy byłby zastosowany tylko do 4 przedmiotów. Dopiero, gdy ilość w koszyku osiągnęłaby 8 (i kolejne wielokrotności 4) rabat zostałby zastosowany do wszystkich przedmiotów.

- Maksymalna ilość przedmiotów, których dotyczy zniżka – w naszym przykładzie wpisaliśmy tu liczbę 12, co oznacza że zniżka będzie stosowana tylko do czasu, gdy w koszyku znajdzie się 12 zeszytów.
- Darmowa wysyłka – możemy dodać ją jako dodatkowy bonus do zniżki, bądź może ona być istotą zniżki (np. „Jeśli zamówią Państwo przynajmniej jeden produkt firmy Pierre, całe zamówienie wyślemy do Państwa za darmo”)



Za każdym razem pamiętajmy, by nową lub edytowana regułę Zapisać.