Logo do druku

Rejestracja domen

Zarządzanie domeną

Transfer domen

Odpowiedzi na pytania z działu "Rejestracja domen"

  • Jak zarejestrować domenę? do góry

    Proces rejestracji domeny jest bardzo prosty, podzielić można go na następujące kroki:

    Krok 1: Zapoznajemy się z użytecznymi informacjami na temat możliwości i obostrzeń w rejestracji domen na stronie Domeny / Informacje ogólne
    Krok 2: Sprawdzamy, czy interesująca nas nazwa domeny jest wolna do rejestracji, korzystając z wyszukiwarki domen na stronie Domeny /Rejestracja domeny
    Krok 3: Jeśli sprawdzane przez nas domeny są wolne, możemy wybrać kilka z nich i rozpocząć proces rejestracji klikając w "Rejestruj zaznaczone"; dla domen z końcówką .pl musimy określić przeznaczenie domeny (wymóg NASK)
    Krok 4: Akceptujemy regulamin świadczenie usług przez 4hosting.pl
    Krok 5: Dane abonenckie. Jeśli mamy już założone konto abonenckie w serwisie 4hosting.pl logujemy się za pomocą danych autoryzacyjnych; jeśli nie - klikamy "Zarejestruj" i tworzymy konto abonenckie poprzez wypełnienie formularza (podajemy w nim proponowane dane autoryzacyjne - nazwę i hasło do konta, dane bilingowe, dane kontaktowe).
    Krok 6: Zgoda na publikację danych w rejestrze domen NASK - dotyczy przyszłych rejestracji domen .pl. W przypadku firm wyrażanie zgody jest konieczne, w przypadku osób prywatnych - można nie wyrazić zgody na upublicznienie swoich danych. W rejestrach domen EU i domen globalnych dane są zawsze publiczne.
    Krok 7: Niezbędna jest autoryzacja e-maila kontaktowego - należy kliknąć w link autoryzacyjny w wiadomości wysłanej na podany przez nas adres poczty elektronicznej.
    Krok 8:
    Po dokonaniu autoryzacji konta wracamy do potwierdzenia rejestracji. Zatwierdzamy klikając "Rejestruj usługi".

    WAŻNE:
    Posiadanie aktywnego konta abonenckiego jest niezbędne do rejestracji usług w serwisie 4hosting.pl.
    Rejestracja usług w serwisie odbywa się przy wykorzystaniu danych z sekcji "Dane bilingowe" formularza rejestracyjnego.
  • Wypełniłem formularz rejestracyjny, kiedy domena będzie widoczna w sieci? do góry

    Domena zostaje zarejestrowana w dniu uznania rachunku 4hosting.pl należnością za domenę. Domena jest aktywna po około 24 godzinach od momentu rejestracji. Jest to okres czasu potrzebny do propagacji domeny w sieci.
  • Zarejestrowałem domenę, dlaczego pod tym adresem nie widzę swojej strony WWW? do góry

    Aby domena funkcjonowała poprawnie konieczne jest jej prawidłowe skonfigurowanie w panelu administracyjnym domeny. Domena jest aktywna po 24 godzinach od momentu jej rejestracji.

    Najbardziej prawdopodobne przyczyny dla których strona nie jest widoczna to:
    - domena nie została skonfigurowana w panelu administracyjnym (DNS)
    - strona nie została właściwie wgrana na konto FTP
    - nie upłynął właściwy czas pozwalający na rozpropagowanie sie domeny w sieci (24 h)
    Po upewnieniu się, że powyższe czynniki zostały poprawnie spełnione prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta bok@4hosting.pl.
  • Czy i jak długo mogę bezpłatnie parkować domenę? do góry

    Każda zarejestrowana w serwisie 4hosting.pl jest domyślnie parkowana na serwerach nazw:

    DNS1: ns1.4hosting.pl IP: 91.121.31.59
    DNS2: ns2.4hosting.pl IP: 213.251.188.140

    Parkowanie domeny jest bezpłatne i świadczone do chwili delegacji domeny na konto serwerowe (hosting) założone w serwisie 4hosting.pl lub u innego usługodawcy.
  • Kiedy będę mógł wykupić domenę, którą ktoś poprzednio zarezerwował? do góry

    Po upływie 14 dniowego okresu  rezerwacji domeny, zostaje ona automatycznie zablokowana przez system NASK na losowy okres czasu (od 1 do 30 dni). Po zwolnieniu domeny możliwe jest jej ponowne zgłoszenie do rejestracji.
  • Na ile lat można zarejestrować domenę? do góry

    Domeny polskie można zarejestrować na okres czasu od 1 roku do 10 lat.
    Domeny globalne można zarejestrować na okres czasu od 1 roku do 5 lat.

Odpowiedzi na pytania z działu "Zarządzanie domeną"

  • Jak dostać się do panelu administracyjnego domeny? do góry

    Link do panelu administracyjnego domeny znajduję się w prawym górnym rogu strony. Dostęp do panelu administracyjnego można uzyskać logując się takimi samymi danymi, jak do utworzonego Konta Abonenckiego.
  • Jak zmienić delegację domeny / jak zmienić dnsy? do góry

    Zmiana delegacji domeny to czynność wykonywana przy zmianie dostawcy hostingu. Jeśli decydują się Państwo na zmianę usługodawcy, który będzie utrzymywał Państwa stronę WWW, konto ftp, konta pocztowe konieczne jest właśnie dokonanie zmiany delegacji domeny (potocznie: zmiana dns'ów).

    Pierwszą czynnością jakiej należy dokonać przed zmianą delegacji jest zgłoszenie nazwy Państwa domeny nowemu usługodawcy w celu wpisania jej do DNS. Zanim zostaną one wpisane, należy koniecznie upewnić się, że firma hostingowa już je skonfigurowała. W przeciwnym przypadku wystąpi błąd o treści: "Host nie skonfigurowany dla domeny".

    Jeśli posiadają Państwo panel administracyjny domeny wszystkich zmian można dokonać za jego pośrednictwem. W tym celu należy zalogować się do panelu i wejść w szczegóły domeny. W sekcji "Zmiana delegacji, dns" należy wpisać nowe serwery nazw, które są właściwe dla danego usługodawcy (w przypadku 4hosting.pl: ns1.4hosting.pl i ns2.4hosting.pl). Po wpisaniu nowych danych należy zaakceptować zmiany.

    W przypadku nie posiadania dostępu do panelu należy zgłosić taką zmianę do rejestratora domeny, które powinien dokonać jej w ciągu 24 godzin.

    Zmiana delegacji domeny jest procesem trwającym do 24 godzin.
  • Zmieniłem delegację domeny, dlaczego nie widzę zmian na moim komputerze? do góry

    Czasami po zmianie delegacji domeny musi upłynąć trochę czasu aż zmiany będą widoczne dla części użytkowników.

    Przed zmianą należy pamiętać, że system DNS restartowany jest co pewien ustalony czas (zmiana nie odbywa się w trybie rzeczywistym - online). Zmiany zaczynają być widoczne dopiero po restarcie systemu DNS (np. w NASK serwery są aktualizowane co 15 minut w następujących oknach czasowych (bez względu na dzień tygodnia):

    1) 00:00 - 07:30
    2) 09:00 - 11:45
    3) 13:00 - 15:45
    4) 17:00 - 23:45.

    Aby wszystkie komputery widziały domenę w nowym miejscu, musi upłynąć od kilkunastu minut do nawet kilku godzin.

    Aby przyspieszyć zmiany lokalnie można spróbować zmienić swój adres IP (np. w przypadku neostrady zrestartować usługę), zmienić lokalnie w komputerze używane adres DNS (opcja zaawansowana) lub też wyłączyć i włączyć ponownie komputer. Często też zdarza się również, że zgłasza się wciąż strona zapisana na naszym komputerze w tzw. cache'u (pamięć lokalna) - w takim przypadku należy po prostu opróżnić cache. Jeśli te zabiegi nie pomogą, konieczne może być odczekanie kilku godzin do czasu pełnej propagacji nowych adresów DNS.

Odpowiedzi na pytania z działu "Transfer domen"

  • Jak przenieść obsługę domeny do serwisu 4hosting.pl ? do góry

    Zmiana obsługi nazywa się transferem domeny i oznacza możliwość dokonywania płatności za jej funkcjonowanie oraz operacji typu zmiana danych i delegacji (serwery DNS) w 4hosting.pl.

    Aby rozpocząć transfer:
    1. Uzyskanie kodu AuthInfo
    2. Po zalogowaniu do domenowego panelu administracyjnego w menu "Transfer domen" > Dodaj domenę, a następnie postępowanie zgodnie z instrukcjami

    Warunki transferu:
    - domena .pl - operacja jest bezpłatna i nie powoduje zmiany okresu ważności domeny,
    - domena globalna (.com, .net, .org, .biz, .info) - transfer jest płatny (opłata roczna) i jednocześnie przedłuża o rok aktualny okres ważności domeny,
    - domena .eu - transfer jest płatny (opłata roczna) i powoduje wyzerowanie okresu abonamentowego oraz naliczenie go na nowo (rok).
  • Czym jest kod AuthInfo i jak go uzyskać ? do góry

    AuthInfo to kod autoryzacyjny Abonenta domeny. Jego posiadanie jest warunkiem przeprowadzenia transferu domeny pomiędzy partnerami NASK.

    Każdy rejestrator domeny ma obowiązek na życzenie abonenta taki kod udostępnić.

    Kod Authinfo wydajemy na podstawie pisemnego zamówienia, którego wzór znajdziesz na stronie Przydatne formularze.
  • Jak wykonać transfer domen .pl ? do góry

    Aby rozpocząć transfer domeny .pl należy zalogować się do panelu administarcyjnego domeny. W zakładce Transfer domen należy dodać domeny, które chcemy przetransferować. Po ich dodaniu przechodzimy do odpowiedniego działu w menu po lewej stronie (na dole) w celu rozpoczęcia procedury transferu - dla różnych grup domen procedury są odmienne.

    Procedura transferu z NASK wymaga zgłoszenia go w formie papierowej i w tym celu należy wydrukować przygotowany wniosek i wysłać go do NASK tego samego dnia - ważność wniosku 1 dzień. Podpisany i opieczętowany wniosek należy przesłać na podany numer faksu 022 380 83 01.
    W przypadku transferu domeny, której abonentem jest firma należy dołączyć stosowne dokumenty. Ich lista znajduje się na stronie http://dns.pl/porozumienie/FAQ.html#4.

    Procedura transferu domeny od partnerów NASK wymaga podania kodu authinfo (kod uzyskuje się od obecnego rejestratora).

    W każdym z przypadków na adres abonenta domeny zostanie wysłany mail z prośbą o potwierdzenie transferu. Transfer musi zostać potwierdzony poprzez kliknięcie w link przez Abonenta domeny. Ważność linku wynosi 5 dni.

    Transfer domeny można rozpocząć najwcześniej po 21 dniach od daty rejestracji lub odnowienia domeny. W przypadku transferu domeny z NASK dodatkowo nie później niż na 4 tygodnie przed wygaśnięciem jej terminu ważności.
  • Jak wykonać transfer domen .eu ? do góry

    Aby rozpocząć transfer domeny .eu należy zalogować się do panelu administracyjnego domeny. W zakładce Transfer domen należy dodać domeny, przejść do odpowiedniego działu w menu po lewej stronie (na dole) i postępować według wskazówek zamieszczonych na stronie.

    Po rozpoczęciu procedury transferu zostanie wygenerowany dokument na podstawie którego należy dokonać wpłaty - faktura proforma lub wniosek . Wniesiona opłata rozpoczyna nowy okres (1 rok) utrzymania domeny.
    Do abonenta zostaną wysłane 2 maile z EURid z prośbą o potwierdzenie chęci dokonania Transferu.
    Transfer (TRADE) dojdzie do skutku, jeśli w terminie 14 dni od otrzymania maili z Eurid, zostaną one pozytywnie potwierdzone.

    Maile z EURid są wysyłane tuż po zgłoszeniu domeny do transferu, w naszym systemie jednak ma to miejsce w momencie uregulowania opłaty związanej z operacją Transferu. Jeśli przynajmniej na jeden z adresów mail nie trafi korespondencja z Eurid, można potwierdzić taki Transfer (TRADE) wysyłając faxem +32 2 401 27 52 do Eurid stosowny formularz, który znajduje się na stronie http://www.eurid.eu/pl/faq/dokumenty-do-pobrania

    Transfer domeny .eu jest możliwy w dowolnym momencie, zalecamy jednak dokonywanie tej procedury najpóźniej 30 dni przed wygaśnięciem. Związane jest to z 14 dniowym okresem jaki przypada na potwierdzenie maili, oraz 5-7 dniowym (czasami 12 dni) okresem jaki jest potrzebny Eurid`owi na zatwierdzenie transferu.
  • Jak wykonać transfer domen globalnych ? do góry

    Aby rozpocząć transfer domeny globanej należy zalogować się do panelu administracyjnego domeny. W zakładce Transfer domen należy dodać domeny, przejść do odpowiedniego działu w menu po lewej stronie (na dole).

    Podczas transferu domeny globalnej należy podać kod authinfo domeny (od 6 do 16 znaków). Po rozpoczęciu procedury transferu zostanie wygenerowany dokument na podstawie którego należy dokonać wpłaty. Po opłaceniu i rozpoczęciu transferu do abonenta zostanie wysłany email z prośbą o potwierdzenie chęci dokonania transferu.

    Transfery domen globalnej mogą być przeprowadzone 7 dni przed wygaśnięciem domeny oraz 60 dni po odnowieniu domeny.